2013. szeptember 6., péntek

Air Zoo

Az a tervünk, hogy lehetőleg minden hétvégére szervezünk valamilyen programot, kirándulást, múzeumot. Múlt szombaton egy nagyon érdekes helyen jártunk. Innen nem messze, Portage-ben van egy repülőgép-múzeum, vagy inkább interaktív kiállítás, oda mentünk el, és nagyon jól szórakoztunk. (a honlapjuk címe: www.airzoo.com)

A bejáratnál a teremőr, egy idős bácsi fogadott minket, aki bemutatta a termeket, elmondta, mit, hol találunk, és mesélt a kiállított repülőkről. A hely úgy van kitalálva, hogy mindenki megtalálja a korosztályának megfelelő szórakozást. A gyerek számára van néhány forgó, meg óriáskerék, a nagyobbak kipróbálhatják a repülőgép-szimulátort, és van egy nagyon szép filmvetítés azokból a fotókból, amelyeket a nemzetközi űrállomásról készítettek.
A kiállítás a repülés kezdeteitől a harci repülőgépeken át az űrrepülésig, és a közeli jövőig kalauzolja a látogatókat.

Nem sokat értünk a repülőgépekhez, de a kiállított, az eredetivel mindenben megegyező másolatok minket is lenyűgöztek.

Az AirZoo épülete. Az intézményt egy magánszervezet tartja fenn. 

A repülés és a kiállítás kezdetei...

A falakon élethű körkép segít elképzelni a korabeli látványt.

A körhintát is kipróbáltuk.

"óriás"kerék

mi

Waco VPF, elsősorban sportcélokra használt, nyitott, kétfedelű repülőgép,
amit 1930-tól (kisebb változtatásokkal) 2012-ig gyártottak. 

Néhány autót is kiállítottak...

A második világháborúban használt tábornoki Packard.
A Packard civilben luxusautókat gyártott 1899-től 1958-ig. 

V-1, a németek által a II. világháborúban használt pilóta nélküli eszköz ("repülő bomba"),
 ami a robotrepülőgépek elődjének tekinthető. 

Amikor éppen nem repülőgép-motorokat gyártottak a Luftwaffe számára,
a BMW ilyen szép motorokat épített.

A P-39 Aircobra vadászrepülőt a szovjet, brit, amerikai, ausztrál és a francia légierő is használta,
közel tízezer darab szolgált a II. világháborúban.  

SR-71 Blackbird, a Lockheed híres felderítő gépe, amit az amerikai légierő 1966-tól 1990-ig használt.
A hangsebesség háromszorosánál is gyorsabban repült. 

A USS Wolverine (IX-64) makettje. Az 1912-ben épült gőzöst a hadsereg 1942-ben rekvirálta,
és repülőgép-hordozóként használta a Michigan-tavon tartott gyakorlatokon. 

A szövetségesek és a Japán Birodalom között zajlott guadalcanali hadjáratban kitüntetettek emlékfala. 

TALOS missile - föld-levegő rakéta, amivel 1958-tól kezdőden szerelték fel a haditengerészet hajóit.

A NASA Gemini-programjában, a 60-as években használt űrhajó makettje. 

Még egy űrhajóssal is összefutottunk... 
Repülésre is alkalmas autó prototípusa

A Western Michigan University által tervezett, napenergiával hajtott jármű. 
Kipróbáltuk a repülőgép-szimulátort is. Azok, akik végigvárják a kb. félórás sorbanállást, beülhetnek egy kétszemélyes fülkébe, ami aztán a "pilóta" tehetségéhez mérten mozog, forog, átfordul a tengelye körül.... Kb. három perc, de életreszóló élmény! Ebben a kabinban szerencsére nem mi voltunk :-)





2 megjegyzés:

  1. Évi, külön tetszik, hogy mindegyik képhez egy rövid ismertetőt is lejegyeztél. :) A végén repülőmérnök lészen belőled.

    VálaszTörlés
  2. Jaja, én is épp arra gondoltam, mint MPM. Nagyon szakszerűek a kis megjegyzések. :)

    Gondolom a USS Wolverine-t Gyuri fotózta csak az én kedvemért. ;)

    VálaszTörlés