Az a tervünk, hogy lehetőleg
minden hétvégére szervezünk valamilyen programot, kirándulást, múzeumot.
Múlt szombaton egy nagyon érdekes helyen jártunk. Innen nem messze, Portage-ben
van egy repülőgép-múzeum, vagy inkább interaktív kiállítás, oda mentünk el, és
nagyon jól szórakoztunk. (a honlapjuk címe: www.airzoo.com)
A bejáratnál a teremőr, egy idős bácsi
fogadott minket, aki bemutatta a termeket, elmondta, mit, hol találunk, és mesélt
a kiállított repülőkről. A hely úgy van kitalálva, hogy
mindenki megtalálja a korosztályának megfelelő szórakozást. A gyerek számára
van néhány forgó, meg óriáskerék, a nagyobbak kipróbálhatják a
repülőgép-szimulátort, és van egy nagyon szép filmvetítés azokból a fotókból,
amelyeket a nemzetközi űrállomásról készítettek.
A kiállítás a repülés kezdeteitől
a harci repülőgépeken át az űrrepülésig, és a közeli jövőig kalauzolja a látogatókat.
Nem sokat értünk a
repülőgépekhez, de a kiállított, az eredetivel mindenben megegyező másolatok
minket is lenyűgöztek.
 |
Az AirZoo épülete. Az intézményt egy magánszervezet tartja fenn. |
 |
A repülés és a kiállítás kezdetei... |
 |
A falakon élethű körkép segít elképzelni a korabeli látványt. |
 |
A körhintát is kipróbáltuk. |
 |
"óriás"kerék |
 |
mi |
 |
Waco VPF, elsősorban sportcélokra használt, nyitott, kétfedelű repülőgép, amit 1930-tól (kisebb változtatásokkal) 2012-ig gyártottak. |
 |
Néhány autót is kiállítottak... |
 |
A második világháborúban használt tábornoki Packard. A Packard civilben luxusautókat gyártott 1899-től 1958-ig. |
 |
V-1, a németek által a II. világháborúban használt pilóta nélküli eszköz ("repülő bomba"), ami a robotrepülőgépek elődjének tekinthető. |
 |
Amikor éppen nem repülőgép-motorokat gyártottak a Luftwaffe számára, a BMW ilyen szép motorokat épített. |
 |
A P-39 Aircobra vadászrepülőt a szovjet, brit, amerikai, ausztrál és a francia légierő is használta, közel tízezer darab szolgált a II. világháborúban. |
 |
SR-71 Blackbird, a Lockheed híres felderítő gépe, amit az amerikai légierő 1966-tól 1990-ig használt. A hangsebesség háromszorosánál is gyorsabban repült. |
 |
A USS Wolverine (IX-64) makettje. Az 1912-ben épült gőzöst a hadsereg 1942-ben rekvirálta, és repülőgép-hordozóként használta a Michigan-tavon tartott gyakorlatokon. |
 |
A szövetségesek és a Japán Birodalom között zajlott guadalcanali hadjáratban kitüntetettek emlékfala. |
 |
TALOS missile - föld-levegő rakéta, amivel 1958-tól kezdőden szerelték fel a haditengerészet hajóit. |
 |
A NASA Gemini-programjában, a 60-as években használt űrhajó makettje. |
 |
Még egy űrhajóssal is összefutottunk... |
 |
Repülésre is alkalmas autó prototípusa |
 |
A Western Michigan University által tervezett, napenergiával hajtott jármű. |
Kipróbáltuk a repülőgép-szimulátort is. Azok, akik végigvárják a kb. félórás sorbanállást, beülhetnek egy kétszemélyes fülkébe, ami aztán a "pilóta" tehetségéhez mérten mozog, forog, átfordul a tengelye körül.... Kb. három perc, de életreszóló élmény! Ebben a kabinban szerencsére nem mi voltunk :-)
Évi, külön tetszik, hogy mindegyik képhez egy rövid ismertetőt is lejegyeztél. :) A végén repülőmérnök lészen belőled.
VálaszTörlésJaja, én is épp arra gondoltam, mint MPM. Nagyon szakszerűek a kis megjegyzések. :)
VálaszTörlésGondolom a USS Wolverine-t Gyuri fotózta csak az én kedvemért. ;)